¡Buenos
días a los dos quintos! Espero que hayáis dormido bien. Os voy a indicar las
actividades que vais a realizar para reforzar o ampliar vuestro conocimiento en
el área de Ciencias.
SOCIAL
·
REVIEW. Pages 38 & 39: 1, 2, 4, 7 – 10
·
Page
25. Find out about the social structure in the early Modern Age. Draw a pyramid
and write the different social classes at that time.
·
Search
on line about three important native civilisations in America (Mayas, Aztecas e
Incas). Write 4 or 5 interesting facts. You can do it in English or Spanish.
·
Draw
or insert a table or chart about food or products imported from America to
Europe and those imported from Europe to America. Can you imagine spaghetti
without tomato sauce?
·
Make
a minibook about architecture during the Renaissance and the Baroque. On every
page, stick an image (e.g. Casa de las Conchas en Salamanca) and write below
the image: the name of the monument, the place or town where it is, the date
when it was built and the name of the architect.
NATURAL
·
REVIEW.
Pages 72 & 73: 1 – 4 (give two examples of each and illustrate them), 6 –
8, 11 (explain the process: Plants are
eaten by rabbits or Rabbits eat
plants.
·
Search
on line about the flora and fauna in:
-
Parque Natural de Cabo de Gata
-
Desierto de Tabernas
-
Salinas de Cabo de Gata
Os
enviaré más tarde las actividades corregidas de las fotocopias. Cambiaremos de
tema después de Semana Santa.
En
cuanto a CIUDADANíA, escribid un diario
parecido a lo que hizo Ana Frank donde expreséis vuestros pensamientos y
sentimientos sobre la situación que
estamos viviendo. También haced una lista con las conductas sociales y cívicas
que estáis realizando a diario acorde a vuestra edad.
Por
si acaso se os olvida, para valores tenemos pendiente la adaptación del cuento
(tema: igualdad entre hombres y mujeres) y su portada como libro.
Un
saludo.
La
seño Amalia
No comments:
Post a Comment